Alla inlägg den 4 augusti 2009

Av Anders Andersson - 4 augusti 2009 21:07

Egentligen så finns det oändliga möjligheter. Inget är omöjligt.

Men man lär sig tidigt att begränsa sig så man passar in och inte bryter av något välordnat mönster.

Med tanke på hur jämställdheten har ökat i vårt land, så är det ingen så vitt jag vet,  arbetar aktivt (förutom idrottsrörelsen)för att tjejer ska lära sig att ta för dig, på rätt sätt bör jag tillägga.

Visst det finns nog alldeles säkert några semenarium ur genus perspektiv men jag menar i både mentalt såsom fysiskt.

Vad gör skolan? vad gör fritids?

Jag har tränat tjejer i fotboll under ett par år nu och det som jag upplever som starkast att de inte tar för sig - inte utnyttjar sina styrka på ett sätt som de egentligen kan. De stannar hellre till så alla kan vara med och inte utmärka sig. Alma är tydligt exempel på det, hon har både kondition och det tekniska kunnande för sin ålder för att kunna spela riktigt bra fotboll. Men som en osynlig hand som håller henne tillbaka och för många andra tjejer också.

to be contuined...




Presentation

Omröstning

Ska familjerätten vara könsneutral?
 Självklart, pappor är lika dugliga förälder som mammor!
 Nej, fortsätt att vara enögda och håll fast vid sitt matriakat!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards