Direktlänk till inlägg 20 juli 2009

Hemkommen igen

Av Anders Andersson - 20 juli 2009 21:32

Hiyeee! va kul vi hade på sommarlandet. Alma åkte en attraktion sisådär 100 ggr fast det var väl kanske lite färre: Filip nöjde sig med lite färre och speciellt virvelvindeln fast där hette den något annat.

T.o.m Min bror Knut tyckte nog det var lite kul.

Min bror är en jättebra  "lille" brorsa, det är märkligt vi har aldrig bråkat som man har hört andra har gjort. Förmodligen att vi bägge är så kloka (yeah right).

På väg hem igen ringde exfrun och ville ändra dagar för de skulle resa bort nästa vecka, det visste jag om sedan innan, men nu ville hon flytta fram så de kunde åka iväg två dagar tidigare. Jag har en nära anhörig som har sin födelsedag då under de dagarna som hon vill flytta fram deras avresa, och det vet exfrun mkt väl och mina barn som har en god relation till den som fyller år vet hon likaså mkt väl.

Förmodligen (!) kommer hon eller hennes sambo säga till mina barn varför de missar något under deras resa, och att det är pappas fel eller hur de väljer att uttrycka det. I sammanhanget har exfrun 10 veckor semester att planera över sommaren. Märkligt att det sammanfaller med en sådan dag hon vet att barnen vill fira med tårta och sång, en som står pappa nära?!!!

Jag har märkt på Filip som är en väldigt lyhörd kille den sista tiden att han mer och mer kommer i kläm, jag försöker av all min kraft att han och mina andra barn  inte ska känna så att det slits mellan lojaliteterna, men det räcker inte att en av oss gör det. To be countinude...



 
 
Ingen bild

petra

20 juli 2009 21:53

Som sagt. Yeah right! Men jag älskar dig ändå fubbik

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anders Andersson - 15 september 2009 20:50

Det är lätt att rasera och svårare än att bygga upp. Nu ska Alma ha en aktivitet till, först ville mamman med Alma att de skulle ha en speciell aktivitet men det var hon för ung och istället valde de en annan aktivitet. Tja, tänker du som läser, och....

Av Anders Andersson - 8 september 2009 20:42

Två av mina barn fyller år samma dag. Det är sas min vecka med dem. Det har varit under lång tid så att om jag har haft storhelger speciellt julen med barnen eller födeslsedagar, Så har deras mamma börjat krångla och ville ändra så hon verkligen ska ...

Av Anders Andersson - 26 augusti 2009 22:31

Rubriken idag blir givetvis mitt i surdegen. Innan idag satt jag och tänkte hur det har varit under de år (inne på åttonde året) mina barn har bott växelvis. Hur  har man har blivit behandlad som ensamstående pappa av myndigheter, skola, dagis och så...

Av Anders Andersson - 25 augusti 2009 22:55

Man baxnar över elakheten, man kan se rött också, det är väl den effekten hon vill få för sedan peka och säga, -Se så aggresiv han är. Vad har hänt då? Almas mamma har utan mitt medgivande anmält Alma till en fysisk aktivitet som är på sen eftermidda...

Av Anders Andersson - 22 augusti 2009 18:35

Efter ett föräldramöte med fotbollslaget, där jag lyckades organisera upp med föräldragrupper som ska avlasta mig att jag inte ska behöva hålla i alla trådarna samtidigt utan kan koncentrera mig på fotbollen. Men som sagt efter fm tog en pappa mig av...

Presentation

Omröstning

Ska familjerätten vara könsneutral?
 Självklart, pappor är lika dugliga förälder som mammor!
 Nej, fortsätt att vara enögda och håll fast vid sitt matriakat!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards