Direktlänk till inlägg 23 juli 2009

Tempo och pannkakor

Av Anders Andersson - 23 juli 2009 22:47

Alla barnen vaknade sent och de väckte mig kl 10, huh, sa jag, varför har ni inte väckt mig tidigare? Vi sov också blev svaret ifrån Alma och Filip. Linda fick vi liv i när frukosten var klar med schrambled ägg, varma mackor och corn flakes för de som vill ha det. Vi åt som bara den.

Sedan ringde en gammal kompis till Alma och hon kom över, efter en stund beslöt vi att kicka lite fotboll så alla 4 gick ner till fotbollsplanen, efter en stund kom en klasskamrat till Alma o han ville vara med.

Vi hade kul som bara den.

Det märktes att alla utom Filip spelar boll i fotbollsklubb men det bekom honom inte det minsta, han log med hela huvudet som bara han kan.

Framot eftermiddagen var det dax för mat, pannakakor 10 ägg 2 liter mjölk o 1 kg vetemjöl blev smeten, Alma åt 5 pannakakor hennes kompis 4 som Filip. Jag och Linda delade på resten som var två siffrigt.

Petra ringde sen på kvällen och berättade att hon hade träffat min exfru o hennes sambo på ett köpcentrum, sambon väste fram ett hej medan exfrun inte bevärdades henne med en blick ens.

Saken är denna att min särbo Petra inte har ett dugg att göra med vår skillsmässa , utan hon kom in bilden 2-3 år senare. Varför gör de så i sådana fall? Vad är det för djuriska instinkter de visar upp? Jag vet inte - man blir i varje fall mållös.

Samma mållöshet infinner sig, två jämnåriga tjejer som bor i vårat bostadsområde har bestämnt sig för Alma så fort hon går ut så springer de fram och försöker få henne arg och ledsen, idag frågade de om Almas kompis har lös och gestikulerade sitt avsky för Alma och hennes kompis så de skulle ticka av. För att kunna springa hem till sina föräldrar och berättade vilket monster Alma är.

Det får mig tänka på en episod för ett tag sedan när en rälig pojke hade gett sig på en annan pojke med särskilda behov, mamman säger, mitt barn har rätt att vara barn men det hon inte tänker på är att om hon låter sin  (ouppfostrade)pojke vara barn så kan den andra pojken inte vara barn pga honom. Nåt att tänka på.!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anders Andersson - 15 september 2009 20:50

Det är lätt att rasera och svårare än att bygga upp. Nu ska Alma ha en aktivitet till, först ville mamman med Alma att de skulle ha en speciell aktivitet men det var hon för ung och istället valde de en annan aktivitet. Tja, tänker du som läser, och....

Av Anders Andersson - 8 september 2009 20:42

Två av mina barn fyller år samma dag. Det är sas min vecka med dem. Det har varit under lång tid så att om jag har haft storhelger speciellt julen med barnen eller födeslsedagar, Så har deras mamma börjat krångla och ville ändra så hon verkligen ska ...

Av Anders Andersson - 26 augusti 2009 22:31

Rubriken idag blir givetvis mitt i surdegen. Innan idag satt jag och tänkte hur det har varit under de år (inne på åttonde året) mina barn har bott växelvis. Hur  har man har blivit behandlad som ensamstående pappa av myndigheter, skola, dagis och så...

Av Anders Andersson - 25 augusti 2009 22:55

Man baxnar över elakheten, man kan se rött också, det är väl den effekten hon vill få för sedan peka och säga, -Se så aggresiv han är. Vad har hänt då? Almas mamma har utan mitt medgivande anmält Alma till en fysisk aktivitet som är på sen eftermidda...

Av Anders Andersson - 22 augusti 2009 18:35

Efter ett föräldramöte med fotbollslaget, där jag lyckades organisera upp med föräldragrupper som ska avlasta mig att jag inte ska behöva hålla i alla trådarna samtidigt utan kan koncentrera mig på fotbollen. Men som sagt efter fm tog en pappa mig av...

Presentation

Omröstning

Ska familjerätten vara könsneutral?
 Självklart, pappor är lika dugliga förälder som mammor!
 Nej, fortsätt att vara enögda och håll fast vid sitt matriakat!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards