Direktlänk till inlägg 22 augusti 2009

Praktisk feminism.

Av Anders Andersson - 22 augusti 2009 18:35

Efter ett föräldramöte med fotbollslaget, där jag lyckades organisera upp med föräldragrupper som ska avlasta mig att jag inte ska behöva hålla i alla trådarna samtidigt utan kan koncentrera mig på fotbollen. Men som sagt efter fm tog en pappa mig avsides och sade att jag var en praktiskt feminist. Han menade nog att jag försöker få tjejerna att ta för sig på ett bra sätt. I vår tid ses det som ett bekymmer om en tjej är "utåtagerande", jag har sett så många exempel på det. Alma anågs vara det, en gång pratade en skolanställd med mig om att Alma  hade puttat en annan tjej helt utan anledning (?) samtidigt sparkade en kille i klassen en annan kille rätt i bröstet framför oss, hon reagerande inte,  när jag påpekade det för henne så tittade hon förvånat och reagerande surt, jaja om du inte vill veta vad Alma gör i skolan så behöver jag inte samarbete med dig. Inte ens en tillsägelse från henne utan helt accepterat beteende från pojken.

Till sist backade skolan och erkände mer eller mindre att Almas problem hade göra med kränkningar hon hade blivet utsatt för under skoltid.

Nu kommer en hektisk period med fotbollsträningar en massa matcher i både serien o i cuper och stadsmästerskap.

Jag hoppas jag hinner skriva lite mera bloggar kommande tiden.

Under veckan så har Alma och Filip varit hos mamman och nu är de hos mig i en vecka. Förra veckans träning missade Alma bägge två, anledningarna ärbåde kryptiska och diffusa, jag e trött sa Alma, på telefon men skon klämmer nog att mamman inte orkade köra henne...!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anders Andersson - 15 september 2009 20:50

Det är lätt att rasera och svårare än att bygga upp. Nu ska Alma ha en aktivitet till, först ville mamman med Alma att de skulle ha en speciell aktivitet men det var hon för ung och istället valde de en annan aktivitet. Tja, tänker du som läser, och....

Av Anders Andersson - 8 september 2009 20:42

Två av mina barn fyller år samma dag. Det är sas min vecka med dem. Det har varit under lång tid så att om jag har haft storhelger speciellt julen med barnen eller födeslsedagar, Så har deras mamma börjat krångla och ville ändra så hon verkligen ska ...

Av Anders Andersson - 26 augusti 2009 22:31

Rubriken idag blir givetvis mitt i surdegen. Innan idag satt jag och tänkte hur det har varit under de år (inne på åttonde året) mina barn har bott växelvis. Hur  har man har blivit behandlad som ensamstående pappa av myndigheter, skola, dagis och så...

Av Anders Andersson - 25 augusti 2009 22:55

Man baxnar över elakheten, man kan se rött också, det är väl den effekten hon vill få för sedan peka och säga, -Se så aggresiv han är. Vad har hänt då? Almas mamma har utan mitt medgivande anmält Alma till en fysisk aktivitet som är på sen eftermidda...

Av Anders Andersson - 11 augusti 2009 20:44

Huh, vilket tempo det har varit de senaste dagarna. Förberedelser inför lägret med tränings o aktivitets program samt inköp av mat till 30 personer. Som tur var ficka jag hjälp av två föräldrar i laget utan dem så hade jag fått det rejält svettigt. V...

Presentation

Omröstning

Ska familjerätten vara könsneutral?
 Självklart, pappor är lika dugliga förälder som mammor!
 Nej, fortsätt att vara enögda och håll fast vid sitt matriakat!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards